دوشنبه , مهر ۳۰ ۱۴۰۳

آریایی ها,شعبه های ایرانی آنها

aryaiiha va shoabe irani anhaآریایی ها یکی از شعب مردمان هند واروپایی هستند.آریایی ها بعد از جدایی از مردمان هند واروپایی به طرف جنوب رفته باز به شعبه هایی تقسیم شدند:شعبه هندی شعبه ایرانی و شعبه سکایی راجع به احوال مردمان آریایی در اعصار قبل از تاریخ آنها(یعنی دورانی که راجع به آن نوشته ایی به دست نیامده) اطلاعات زیاد ومحققی در دست نیست با وجود این آنچه از تحقیقات علما حاصل شده این است که اولا این سوال پیش میاید که کی آریایی ها از سایر مردمان هند واروپایی جدا شدند؟دوما بعد از جدا شدن کجا بودند وآیا با هم میزیستند یا جدا از هم؟

راجع به سوال اولی عقیده محققین چنین است که نمی توان تاریخ معینی تعین کرد,ولی موافق موازین علمی جدا شدن آریایی ها از مردمان هند و اروپایی باید لااقل در حدود سه هزار سال ق.م. باشد.راجع به سوال دوم و سوم تقریبا معلوم است که آریایی های هندی وایرانی اکثرا به طرف اسیای وسطی رفته ومدت ها در انجا زندگی میکردند.در باب مساکن ان ها بین علما اختلاف نظر بود ولی حالا بیشتر عقیده دارند که بین رود آمویه و سیحون میزیسته اند. راجع به سکایی ها اطلاعات کم است زیرا آثار ادبی از آنها بدست نیامده.اطلاعات راجع به آنها همان چیزهایی است که از کتیبه های قدیم ما و نوشته های مورخین یونانی و حفریات در قبر آنها بدست امده.فقط راجع به آنها همین را باید دانست که مردمانی قوی ,سلحشورو غالبا صحراگردبودند.آریایی های هندی و ایرانی پس از آنکه مدتها با هم زندگی کردند از آسیای وسطی مهاجرت کردند,به باختر آمدند و از آنجا شعبه هندی به طرف هندوکش رفته و به دره پنجاب هند سرازیز شدند و شعبه ایرانی به طرف جنوب وغرب متمایل شده ودر فلات ایران منتشر شدند.از اینجا معلوم است که اسم ایران از اسم این مردمان است زیرا انها خود را ایریا می نامیدند که به معنی نجیب یا با وفاست.

درباره ی کاوه آهنگر

یک دیدگاه

  1. مطلب شما در مورد مهاجرت آریایی ها از اروپا به ایران دروغ بزرگ و با کمی بیشتر در جغرافیا و قرار گرفتن در آن روزگار خواهیم فهمید که این ایزانیها بودند که از چهار جهت جغرافیایی به سرزمینهای دیگر مهاجرت کردند ، اروپائیانی که آریایی میشمارند نژاد خود را و این نژاد را متعلق به اروپا از جمله کشور المان ذکر میکنند تماما دروغی بیش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.