4 Comments

  1. 1

    کنجکاو

    سلام

    لطفا برای مطلب فوق سند ارائه نمایید- سپاس

    پاسخ
  2. 2

    Farbod

    ۱

     pleased is he who has a child of his child, even when it is from some one of a different race and different country. That, too, has then become much delight which is expedient, that pleasure, sweetness, and joy which are owing to a son that a man begets from a daughter of his own, who is also a brother of that same mother; and he who is born of a son and mother is also a brother of that same father; this is a way of much pleasure, which is a blessing of the joy … the family is more perfect; its nature is without vexation and gathering affection

    ۲

    That Yasna 53.4 refers to xwēdōdah is stated explicitly in the commentary on this strophe in the Warštmānsr nask in Dēnkard 9.45.4, which is about the praise of Pōručist, daughter of Zarathustra, who, loving the dēn, followed its advice and gave her body in wife-hood (zan-īh) to Zarathustra and performed (warzīd) work (kār) and respect (tarsagāhīh), then did (kerd) wife-hood and respect for Jāmāsp

    ۱

    Dinkard [9 cent. A.D.], tr. E. W. West (SBE, 18, 34, 47) (Oxford, 1882-97), 3.82 (XVIII, pp. 404-405, 408-409). Other important Pahlavi sources are: Shayast la-Shayast [7 cent.], tr. E. W. West, 18.3-4; in SBE, V, pp. 237-406. Dina-i Mainyo-i-Khirad [9 cent.], tr. E. W. West, 4.4; 36.7; 37.12; inSBE, XXIV, pp. 1-113. Dinkard [9 cent.], 9.41.27; 9.677, 9. Manuskihar (fl. 881), Dadistan-i Dinik, tr. E. W. West, 37.82; 65; 77.6-7; 78.19; in SBE, XVIII. Zad-Sparam (fl. 881), Selections, tr. E. W. West, 23.13; in SBE, V. pp. 153-187; XLVII, pp. 131-170; XXXVII, pp. 401-405

    ۲

    (ms. DH, p. 235; ed. Madan, II, pp. 870-71)

    and many other pahlavi sources so yes it's true face it

    پاسخ
  3. 3

    سهیل

    ازدواج زرتشتیان با محارم در کلام دکتر شریعتی
    به قلم دکتر علی شریعتی
    «در مذهب زرتشت، به صراحت در اوستا، می خوانیم که ازدواج با خواهر نه تنها جایز است، بلکه باعث بخشایش گناهان می شود و از مستحبات مؤکد است. و ازدواج با محارم از ستایش هایی است که از شخصیت های تاریخ مذهب شان می گویند. اما بعد که وجدان اخلاقی عوض می شود و ازدواج با محارم، عملی نفرت انگیز تلقی می شود، علمای مذهب به فکر چاره جویی می افتند و به توجیه و انکار می پردازند.» (تاریخ و شناخت ادیان، ص ۱۵)

    پاسخ
  4. 4

    سپهر

    خیانت را اون عده ای میکنند که راه اینو باز میکنند که یک مثلا ارب ملخ خور {که پیشینش از زنای با محارم است و حتی همین حالا مثلا فیلم زنای مفتیشون با نوه اش یهو در میاد} سر بحث اینکه آیا در تنها کشوریکه واقعا این امر توش نکوهش شده وجود داشته یا نه، مغز جوان ایرانیرو بخورند. هرکسی ادعا میکنه زنای بامحارم در ایران بیشتر از سرپیچی از قوانین پاک ایرانی بوده حتی نمیتونه ثابت کنه در قوم خودش این امر رایج نبوده. همینطور ایران پس از اسلام دوباره تنها کشوریست که اخلاقیات کاملا باسند توش به حد اعلی رعایت شده که حتی تو دیگر کشورهای عسلامی هم اینطور نبوده

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

کليه حقوق اين سايت متعلق به تمدن ما بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.